RAMOWY ROZKŁAD DNIA- GRUPA PSZCZÓŁKI
7.30- 8.00 |
Schodzenie się dzieci do sali. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy indywidualne i w małych zespołach (dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze) służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Udzielanie PPP; korygowanie deficytów i rozwijanie uzdolnień. Prace porządkowo – gospodarcze; |
---|---|
8.00- 8.30 |
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu; Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania; |
8.30- 9.00 |
Śniadanie; |
9.00- 10.45 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, wycieczki, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu; |
10.45-11.30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do posiłku;
Obiad- pierwsze danie; |
11.30- 12.45 |
Przygotowanie do odpoczynku. Bajko terapia, relaksacja; Zabawy swobodne |
12.45 -13.30 |
Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu II danie i deser; |
13.30- 15.00 |
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne w kącikach tematycznych według zainteresowań dzieci, zabawy na świeżym powietrzu. Udzielanie PPP; korygowanie deficytów i rozwijanie uzdolnień. Rozchodzenie się dzieci; |