Muzyczna matematyka dla „Żabek”

Dzień dobry!

Dziś proponujemy zabawę polegającą na liczeniu dźwięków i powtarzaniu usłyszanych rytmów.

Rozejrzyjcie się po Waszym domu i poszukajcie 3 instrumentów muzycznych- jeśli ich nie macie, nie martwcie się- grać można na wszystkim. Proponujemy pudełko po butach- w roli bębenka, butelkę wypełnioną ziarnami- grzechotka i dwie metalowe pokrywki w roli talerzy.

  1. Pierwsza zabawa polega na przeliczaniu usłyszanych dźwięków. Rodzic gra, dziecko liczy. Pamiętajcie tylko by dostosować zadanie do umiejętności Waszych dzieci- jeśli przelicza do 5 to maksymalnie 5 dźwięków, jeśli do 8 to 8 itd.
  2. Druga zabawa to odtwarzanie usłyszanego rytmu- rodzic zaczyna, a po paru próbach możemy zaproponować dziecku, by zagrało dla nas. Przykład: grzechotka- grzechotka- talerze- bębenek (niech rytmy składają się na początku z 4 dźwięków, następnie możemy dokładać dźwięki utrudniając zadanie).

Dla chętnych także karta pracy- przeliczanie instrumentów.

Agnieszka Wartecka i Ewelina Kopeć

Pliki do pobrania