Propozycja dla Pszczółek 02.06.2020
  1. Zabawa „Powitanie”
    – witamy się po japońsku – głęboki skłon ze złożonymi dłońmi na piersi
    – witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami
    – po europejsku – podawanie dłoni i mówienie „Dzień dobry” – w różnych językach : „Guten Tag”, „Good Morning”.
  2. Zabawy rozwijające sprawność ruchową:
    – „Gdzie twoje krzesełko?” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Rodzic ustawia kilka krzeseł pod ścianą, dziecko wybiera jedno, na którym siada. Na sygnał dziecko wstaje i biega po pokoju, na kolejny sygnał wraca na swoje wybrane krzesełko.
    – „Marmurki – figurki” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko porusza się po pokoju do dowolnej muzyki. Na hasło „Marmurki – figurki”  zastyga bez ruchu lub w konkretnej figurze, np. stoi na jednej nodze, udaje jaskółkę, kuca, itp.
    – „Przejdź przez okienko” – zabawa z elementem czworakowania. Rodzic wykonuje obręcz, np. ze skakanki. Dziecko w pozycji na czworakach maszeruje wokół poręczy, następnie przekłada skakankę przez głowę, brzuch i nogi.
    – „Piłka” – zabawa z elementem podskoku. Rodzic kozłuje piłką – wysoko, nisko. Dziecko naśladuje piłkę, skacze obunóż, za każdym razem uginając kolana.
    – „Pajacyk” – zabawa muzyczna z elementem podskoku. Dzieci naśladują pajacyka.
    https://www.youtube.com/watch?v=CJoGw41D7do
    – „tort urodzinowy” – ćwiczenie oddechowe. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Rodzic wybija na bębenku (np. z miski) określoną liczbę uderzeń w zakresie 1-4 – tyle ile może być świeczek na urodzinowym torcie. Dziecko zdmuchuje każdą świeczkę po kolei, potem jednym długim zdmuchnięciem wszystkie. Należy zwrócić uwagę na prawidłowy tor oddechowy (nabieramy powietrze nosem, wypuszczamy ustami).
  3. Rozmowa na temat dzieci mieszkających na innych kontynentach. Przeglądanie zdjęć, albumów, atlasu geograficznego z innymi częściami świata oraz filmu edukacyjnego „Kolorowe dzieci”. https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4.
  4. Oglądanie obrazków przedstawiających dzieci z różnych kontynentów. Dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi. Powiedz, jakie cechy wyglądu i ubioru mają dzieci mieszkające w Afryce, Europie, Azji?  Wymień różnice między przedstawionymi na nich dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.). Odszukaj cechy wspólne – dzieci mają oczy takiego samego koloru jak ja, są takiego samego wzrostu, mają na sobie element ubrania w tym samym kolorze.
    https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Plansza-6.pdf
    https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Plansza-4.pdf
    https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Plansza-3.pdf
    Sformułowanie wniosku: Każdy jest wyjątkowy- wygląda inaczej.

  5. Kolorowanki – wykonanie pracy dowolną techniką (kolorowanie kredkami, malowanie farbami, wyklejenie bibułą, plasteliną)