Propozycja dla Pszczółek 08.06.2020

Kolory lata
1. Zapoznnie z piosenką i nauka słów

Razem z latem

1.Chodzi złote lato
w kapeluszu z kwiatów.
W rękach ma latawiec,
biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

2. Czasem dla ochłody
lato zjada lody.
Zjada je powoli,
gardło go nie boli.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja,
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.

2.Słońce i deszcz- zabawa orientacyjno –porządkowa. Bieg w rozsypce. Na hasło  „słońce świeci” dzieci cieszą się i wesoło podskakują, na hasło „ deszcz pada” przykucają i chowają głowę.

3. „Kolory” – utrwalenie nazw kolorów. Rozwiązywanie zagadek słownych. Dziecko rozwiązuje zagadki i wybiera koła/przedmioty w kolorze, o którym mowa – podnosi do góry.

  • w jakim kolorze mają butki krasnoludki (czerwony)
  • powiedz, w jakim kolorze są gorące słońce i piasek nad morzem (żółty)
  • w tym kolorze jest niebo i morze (niebieski)
  • tego koloru szukaj na łące, jest nim trawa i żabki skaczące (zielony)
  • taki kolor ma marchewka i pomarańcza (pomarańczowy)
  • jakim kolorem pytam wszystkich maluje się fiołki lub śliwki (fioletowy)
  • gdy zimą śnieg pada przez dzień cały świat staje się nagle… (biały)

4.”Jakiego koloru brakuje”

Prezentacja kolorów za pomocą kolorowych piłek/zabawek. Rodzic podnosi piłkę/zabawkę, dziecko określa nazwę koloru. Następnie dziecko zakrywa oczy, a  rodzic chowa jedną z piłek/zabawek, dziecko otwiera oczy i  mówi której brakuje.

5. Praca plastyczna – „Kolorowy motyl” kartkę składamy na pół. Następnie po rozłożeniu jej, na jedną stronę nakładamy ciepłe barwy. Poźniej składamy kartkę i powstaje kolorowa plama – motyl.