Propozycja dla Pszczółek 10.06.2020
  1. „Jaka to pogoda?” –  naśladowanie ruchem zjawisk atmosferycznych lub czynności z nimi związanych, odczytywanie symboli. Rodzic wykłada piktogramy oznaczające wybrane zjawiska atmosferyczne, dziecko odczytuje symbole i ustala z rodzicem formę ruchu.
    Słoneczna pogoda – słońce (swobodny bieg)
    Wirujące liście – wiatr (stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji czołowej)
    Chmury – zachmurzenie ( powolny chód)
    Chmury i krople – opady deszczu (marsz z daszkiem rąk nad głową)
    Śnieżynka – opady śniegu (rzucanie się śnieżkami)
    Chmura z błyskawicą – burza (kucnięcie, objęcie rękoma kolan).
  2. „Plażowanie” – dziecko stawia stopę na woreczku ryżu. Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonać raz jedną, raz drugą stopą.
  3. „Orzeźwienie” – rodzic daje dziecku pustą butelkę plastikową. Dziecko przekłada butelkę z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu , w chodzie i w biegu w różnych kierunkach. Podrzuca butelkę i stara się chwycić oburącz.
  4. Film edukacyjny  o lecie: https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA
    Rodzic pyta dziecko: Za co lubisz lato? – dziecko udziela swobodnych wypowiedzi.
    Rodzic opowiada np. Lato jest piękne, jasne, kolorowe. Zobaczcie jak widzieli lato artyści – malarze.
    Prezentacja multimedialna: https://www.youtube.com/watch?v=Sk8kG96VGeI
  5. Praca plastyczna: Łódki na morzu
    Do wykonania pracy potrzebujemy: kartkę techniczną, klej, farby, kolorowe kartki, nożyczki, bibułę/folię.