- „Jaka to pogoda?” – naśladowanie ruchem zjawisk atmosferycznych lub czynności z nimi związanych, odczytywanie symboli. Rodzic wykłada piktogramy oznaczające wybrane zjawiska atmosferyczne, dziecko odczytuje symbole i ustala z rodzicem formę ruchu.
Słoneczna pogoda – słońce (swobodny bieg)
Wirujące liście – wiatr (stanie w rozkroku, ręce uniesione, skłony tułowia w pozycji czołowej)
Chmury – zachmurzenie ( powolny chód)
Chmury i krople – opady deszczu (marsz z daszkiem rąk nad głową)
Śnieżynka – opady śniegu (rzucanie się śnieżkami)
Chmura z błyskawicą – burza (kucnięcie, objęcie rękoma kolan). - „Plażowanie” – dziecko stawia stopę na woreczku ryżu. Na dany sygnał podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonać raz jedną, raz drugą stopą.
- „Orzeźwienie” – rodzic daje dziecku pustą butelkę plastikową. Dziecko przekłada butelkę z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu , w chodzie i w biegu w różnych kierunkach. Podrzuca butelkę i stara się chwycić oburącz.
- Film edukacyjny o lecie: https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA
Rodzic pyta dziecko: Za co lubisz lato? – dziecko udziela swobodnych wypowiedzi.
Rodzic opowiada np. Lato jest piękne, jasne, kolorowe. Zobaczcie jak widzieli lato artyści – malarze.
Prezentacja multimedialna: https://www.youtube.com/watch?v=Sk8kG96VGeI - Praca plastyczna: Łódki na morzu
Do wykonania pracy potrzebujemy: kartkę techniczną, klej, farby, kolorowe kartki, nożyczki, bibułę/folię.