Propozycja dla Pszczółek 17.06.2020

Wakacje – W górach.

1.„ Czym pojedziemy na wakacje?” – zagadki  tekstowe. Dziecko uważnie słucha treści zagadek, wskazuje ich rozwiązanie, potrafi narysować rozwiązanie zagadek.

  • Można wtedy jechać na nim, kiedy kręci się nogami. (ROWER)
  • Pod dowództwem kapitana, Płynie po morzach i oceanach. (STATEK)
  • Żelazną szosą koła go niosą. Czerwone światło zatrzyma go łatwo. (POCIĄG)
  • Nie jest ptakiem, lecz ma skrzydła. Możesz się nim, w podróż wybrać. (SAMOLOT)
  • Pędzi po szynach potwór rozpędzony. Sieje złote iskry i ciągnie wagony. (LOKOMOTYWA/POCIĄG)
  • Jaki ptak ma skrzydła, ale nie z piórek? Bardzo wysoko wzbija się w górę (SAMOLOT)
  • Pływa po jeziorze. Opłynąć może świat! Stanie, gdy na nią, nie dmucha wiatr! (ŻAGLÓWKA)
  • Wiezie tłum podróżnych i wielkie bagaże, wszędzie, gdzie przewodnik jechać mu rozkaże.(AUTOKAR)
  • Czytaj od początku albo wspak, nic nie szkodzi. I tak się nie zmieni nazwa znanej łodzi. (KAJAK)
  • Ptak z drewna i ze stali w błękitnej płynie dali, wozi towary, ludzi, nigdy się nie utrudzi. (SAMOLOT)
  • Ma wiosła albo żagiel i motor też mieć może .Po rzece może pływać,a także po jeziorze. (ŁÓDŹ)
  • Odpowiedz proszę, co to takiego co ma to wszystko, co ja wyliczę: drzwi, okna, sufit, cztery fotele, zderzaki, koła i kierownicę. (AUTO)

2. ,,Dmuchamy na łódeczki” ćwiczenia oddechowe. Dzieci ćwiczą prawidłowy oddech dmuchając na papierowe łódeczki w misce wody.

3. ,, Wakacyjne środki lokomocji” – ćwiczenie rozwijające słuch fonematyczny. Dziecko dzieli na sylaby nazwy  pojazdów: samolot, pociąg, żaglowiec, samochód, balon, łódeczka, kajak, rower z jednoczesnym wyklaskiwaniem.

4. ,,Bezpieczne wakacje”-prezentacja multimedialna. Dzieci mają możliwość obserwacji i samodzielnego wyciągania wniosków z prezentowanych zachowań.

https://www.youtube.com/watch?v=Y0sBekIWkL4&fbclid=IwAR14HKkPJLPTM1YoCLlfS_V2zmdUdDbp9LBh__VYEW2h24XGipINjBnok2Q