Wakacje – W górach.
1.„ Czym pojedziemy na wakacje?” – zagadki tekstowe. Dziecko uważnie słucha treści zagadek, wskazuje ich rozwiązanie, potrafi narysować rozwiązanie zagadek.
- Można wtedy jechać na nim, kiedy kręci się nogami. (ROWER)
- Pod dowództwem kapitana, Płynie po morzach i oceanach. (STATEK)
- Żelazną szosą koła go niosą. Czerwone światło zatrzyma go łatwo. (POCIĄG)
- Nie jest ptakiem, lecz ma skrzydła. Możesz się nim, w podróż wybrać. (SAMOLOT)
- Pędzi po szynach potwór rozpędzony. Sieje złote iskry i ciągnie wagony. (LOKOMOTYWA/POCIĄG)
- Jaki ptak ma skrzydła, ale nie z piórek? Bardzo wysoko wzbija się w górę (SAMOLOT)
- Pływa po jeziorze. Opłynąć może świat! Stanie, gdy na nią, nie dmucha wiatr! (ŻAGLÓWKA)
- Wiezie tłum podróżnych i wielkie bagaże, wszędzie, gdzie przewodnik jechać mu rozkaże.(AUTOKAR)
- Czytaj od początku albo wspak, nic nie szkodzi. I tak się nie zmieni nazwa znanej łodzi. (KAJAK)
- Ptak z drewna i ze stali w błękitnej płynie dali, wozi towary, ludzi, nigdy się nie utrudzi. (SAMOLOT)
- Ma wiosła albo żagiel i motor też mieć może .Po rzece może pływać,a także po jeziorze. (ŁÓDŹ)
- Odpowiedz proszę, co to takiego co ma to wszystko, co ja wyliczę: drzwi, okna, sufit, cztery fotele, zderzaki, koła i kierownicę. (AUTO)
2. ,,Dmuchamy na łódeczki” ćwiczenia oddechowe. Dzieci ćwiczą prawidłowy oddech dmuchając na papierowe łódeczki w misce wody.
3. ,, Wakacyjne środki lokomocji” – ćwiczenie rozwijające słuch fonematyczny. Dziecko dzieli na sylaby nazwy pojazdów: samolot, pociąg, żaglowiec, samochód, balon, łódeczka, kajak, rower z jednoczesnym wyklaskiwaniem.
4. ,,Bezpieczne wakacje”-prezentacja multimedialna. Dzieci mają możliwość obserwacji i samodzielnego wyciągania wniosków z prezentowanych zachowań.