W celu zorganizowania sobie materiału do pracy, proponuję wyjść na spacer lub do ogrodu poszukać kamyków w różnych kształtach i różnej wielkości. Następnie poniżej znajdują się moje propozycje na dziś:
- Więcej czy mniej?
- Państwo grupujecie kamyczki na dwa zbiory. W każdym ma być inna liczba kamyków, różnica powinna być wyraźna. Proszę poprosić dziecko, by pokazało, w której kupce jest ich więcej. A potem razem spróbujcie je policzyć. Może się uda.
Uwaga! Pszczółki liczą do trzech–pięciu, dalej może być im trudno. 😉 - Podłużne czy okrągłe?
Państwo pokazujecie kamienie o różnych kształtach i nazywacie je: „Ten jest okrągły jak piłka, a ten podłużny jak samochód”. Zachęcacie dziecko, by podzieliło je na dwie kupki – z kamyków okrągłych i podłużnych. To ważna nauka segregowania według podobieństw! - Figury i kształty.
Państwo układacie z kamyków kółko. Dziecko próbuje ułożyć podobne. Proszę zapytać: „Które kółko jest większe, moje czy twoje?”. Potem układajcie trójkąty i kwadraty. Proszę poprosić dziecko, by ułożyło dwa kółka, następnie dwa kwadraty i powiedziało: „Ja mam dwa kwadraty. Tyle samo co ty kółek”.
Na koniec kamienie można pomalować farbami (najlepsze będą farby akrylowe – szybko schną i dobrze trzymają się na kamieniach) lub kredkami świecowymi tworząc np. śmieszne stworki, obrazki z kamieni lub po prostu kolorowe kamienie!
Zalety takiego malowania.
Zabawy tego typu są nie tylko czystą i prostą radością, niosą ze sobą zdecydowanie więcej korzyści:
- stymulują i wspierają rozwój zmysłów
- ćwiczą małą motorykę
- rozwijają kreatywność
- są okazją do ćwiczenia koncentrowania uwagi dziecka
- są okazją do nauki, np. cyfr, liter
- pomagają rozwijać wyobraźnię
POWODZENIA I MIŁEJ ZABAWY ! 😉