Zabawy matematyczne z kamieniami dla Pszczółek

W celu zorganizowania sobie materiału do pracy, proponuję wyjść na spacer lub do ogrodu poszukać kamyków w różnych kształtach i różnej wielkości. Następnie poniżej znajdują się moje propozycje na dziś:

  • Więcej czy mniej?
  • Państwo grupujecie kamyczki na dwa zbiory. W każdym ma być inna liczba kamyków, różnica powinna być wyraźna.  Proszę poprosić dziecko, by pokazało, w której kupce jest ich więcej. A potem razem spróbujcie je policzyć. Może się uda.
    Uwaga! Pszczółki liczą do trzech–pięciu, dalej może być im trudno. 😉
  • Podłużne czy okrągłe?
    Państwo pokazujecie kamienie o różnych kształtach i nazywacie je: „Ten jest okrągły jak piłka, a ten podłużny jak samochód”. Zachęcacie dziecko, by podzieliło je na dwie kupki – z kamyków okrągłych i podłużnych. To ważna nauka segregowania według podobieństw!
  • Figury i kształty.
    Państwo układacie z kamyków kółko. Dziecko próbuje ułożyć podobne. Proszę zapytać: „Które kółko jest większe, moje czy twoje?”. Potem układajcie trójkąty i kwadraty. Proszę poprosić dziecko, by ułożyło dwa kółka, następnie dwa kwadraty i powiedziało: „Ja mam dwa kwadraty. Tyle samo co ty kółek”.

Na koniec kamienie można pomalować farbami (najlepsze będą farby akrylowe – szybko schną i dobrze trzymają się na kamieniach) lub kredkami świecowymi tworząc np. śmieszne stworki, obrazki z kamieni lub po prostu kolorowe kamienie!

 

Zalety takiego malowania.

Zabawy tego typu są nie tylko czystą i prostą radością, niosą ze sobą zdecydowanie więcej korzyści:

  • stymulują i wspierają rozwój zmysłów
  • ćwiczą małą motorykę
  • rozwijają kreatywność
  • są okazją do ćwiczenia koncentrowania uwagi dziecka
  • są okazją do nauki, np.  cyfr, liter
  • pomagają rozwijać wyobraźnię

POWODZENIA I MIŁEJ ZABAWY ! 😉