Propozycja na wtorek dla „Pszczółek”

Dzień dobry! Dziś aktywność ruchowa. Tematem tego tygodnia są: Zwierzęta na wiejskim podwórku.
Proszę zapoznać dzieci ze zwierzętami z linku poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=-njNzJZ-388

Zadaniem dzieci jest wysłuchanie wiersza T.M. Massalskiej pt.: „W gospodarstwie”

Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: – w lewo!
Gdacze: – w prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

Pytania do wiersza:
1. Jakie zwierzęta występowały w wierszu? PO-t-t-28848-Plansza-ze-slownictwem-Zwierzeta-hodowlane
2. Jaki głos wydaje: kogut/kura/kaczka/krowa/świnia/kot/pies? (dziecko po kolei naśladuje głosy zwierząt)

  1. Zabawa ruchowa przy piosence „Dziwne rozmowy” – dzieci maszerują, a naśladują zwierzęta występujące w piosence.
  2. Bieg koników – zabawa bieżna wg K. Wlaźnik: dzieci zamieniają się w koniki i stoją w stajni – poduszka/ koc na podłodze – jako dom konia (stajnia).
    Polecenie 1: Konik wybiega ze stajni. Biegnie kłusem, szybko na palcach. (Rodzic wystukuje rytm, albo włącza dziecku muzykę załączoną poniżej). Na przerwę w muzyce: Konik do stajni! – dziecko wraca na poduszkę/koc. Następne polecenie: Konik wybiega ze stajni. Idzie stępa, powoli z wysokim unoszeniem kolan. (przy rytmie wystukiwanym przez rodzica/przy muzyce). Następne polecenie: Koń biegnie galopem z odbijaniem się jednej i drugiej nogi na zmianę. Następne hasło: Konik idzie cichutko. Dziecko powoli idzie na palcach do na poduszkę/koc (stajni).