Wesołe piosenki.
1. Zapraszam na gimnastykę z Fruzią oraz gimnastykę rączek 😉
Propozycja tańca rączek do powyższej piosenki 😉
2. Zachęcam do wspólnego śpiewania piosenek znanych dzieciom. Dzieci podają swoje propozycje piosenek, następnie śpiewają je. Można zaproponować również dzieciom śpiewanie melodii wybranej piosenki z użyciem dowolnej sylaby, np. „la, la, la”, „fa, fa, fa”, itp.
3. „Foka” Beata Kamińska
W morzu pływa foka:
– Pragnę widzieć świat z wysoka!
Zanurkowała między falami
i podziwiała dno z muszelkami.
Proszę włączyć w tle muzykę relaksacyjną. Zachęcam do relaksu z masażykiem. Dziecko kładzie się na brzuchu, rodzic gładzi jego plecy dłońmi, naśladując ruchem pływającą fokę jednocześnie recytując wierszyk. Później następuje zmiana ról.
4. „Dziwny zegar” E. M. Skorek – ćwiczenie logopedyczne, włączenie rezonansu nosowego, doskonalenie słuchu mownego. Rodzic prezentuje różne zegary, np. budzik, zegar ścienny, zegarek na rękę, zegarek w telefonie. Dziecko słucha dźwięków wydawanych przez zegary.
„Dziwny zegar”
Zegar na kominie
od lat z tego słynie,
że gdy coś się stanie,
słychać wnet bimbanie:
bimm-bamm. (x 3)
Gdy raz Olek rano
stłukł sobie kolano,
zegar, czy wierzycie,
zaczął zaraz bicie:
bimm-bamm. (x 3)
A gdy małej Zuzi
usiadł bąk na buzi,
to zaraz bimbanie
powiedziało o tym mamie:
bimm-bamm. (x 3)
Kiedy dziadek Klary
zgubił okulary,
to zegar od razu
bimbał bez rozkazu:
bimm-bamm. (x 3)
A kiedy znów babcie
pogubiły kapcie,
to zegar zmartwiony
bił tak niestrudzony:
bimm-bamm. (x 3)
Martwi się rodzina:
– jakaż to przyczyna
zegarowi każe
bimbać według zdarzeń?
Dzisiaj wcześnie rano
fachowca wezwano,
by zegar naprawił,
mechanizm ustawił.
I teraz, kolego,
zegar słynie z tego,
że bimba rodzinie
kwadrans po godzinie:
bimm-bamm. (x 3)
Eksperyment – tęcza na talerzu 😉