Propozycja na dziś dla Pszczółek

Święto mamy i taty

1. „Moi rodzice” – rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców. Dzieci naśladują zachowania rodziców do dowolnej muzyki. Na stop w muzyce dzieci dzielą się swoimi obserwacjami, np. tata naprawia szafkę, mama/tata gotuje obiad, mama/tata pracuje przy komputerze, tata/ mama wyrzuca śmieci, itp. – wszystkie czynności dzieci naśladują ruchem. Dziecko przedstawia swoich rodziców, mówi jak mają na imię, gdzie pracują, jak wyglądają. jak spędzają z nim czas.

2. „Co to za przedmioty ?”  – zachęcanie dzieci do pomagania rodzicom w czynnościach domowych ,rozróżnianie i nazywanie przedmiotów typu: mop,zmiotka i szufelka ,ściereczka ,konewka ,odkurzacz,…

3. Nauka piosenki „Tralala dla mamy i taty” sł. Agnieszka Galicka, muz. Tadeusz Pabisiak

1. Moja mama jest kochana
Moja mama wszystko wie
Kiedy do mnie się uśmiecha
Tak zaśpiewam jej.

Ref.: Tra la la, Tram pam pam
Najpiękniejsza mamę mam
Tra la la, Tram pam pam
Zaraz buzi mamie dam.

2. W domu, w sklepie, na spacerze
Z moim tatą nie jest źle
Gdy prowadzi mnie za rękę
to uśmiecham się.

Ref.: Tra la la, Tram pam pam
Bo fajnego tatę mam.
Tra la la, Tram pam pam
Zaraz tacie buzi dam.

4. Zabawy ruchowe z rodzicami:
„Kto jak skacze?” – naśladowanie zwierząt

„Pomagam mamie i tacie” –  naśladowanie ruchów robota oraz czynności porządkowych do tekstu piosenki

5. Praca plastyczna
„Niespodzianka” – zachęcanie dzieci do przygotowywania niespodzianek dla swoich bliskich. Potrzebne będą farby w różnych kolorach, pędzle, kolorowe kartki, masa solna

Przepis na masę solną:

  • 1 szklanka mąki;
  • 1 szklanka soli;
  • ok. 0,5 szklanki woda;

Dzieci formują kształty z masy solnej, np. serce dla mamy i taty, okrągły placek i odbijają w nim swoją dłoń, następnie pozostawiają do wyschnięcia lub podsuszają z pomocą rodziców w piekarniku. Następnie dzieci malują farbami swoje prace, by móc wręczyć je następnego dnia swoim najukochańszym rodzicom.

Powodzenia!