„Dzień dobry – witamy, serdecznie zapraszamy!” – w tym tygodniu piosenką na powitanie jest: Czereśnie – „Witamy”, która będzie zapraszała do zabawy. Ten tydzień zostanie poświęcony uczuciom i emocjom, dlatego kolejną piosenką na dziś jest piosenka Czereśnie – „Kiedy jestem smutny”.

  1. Rodzic puszcza dziecku piosenkę Czereśnie – Kiedy jestem smutny. Piosenka jest wprowadzeniem do rozmowy z dzieckiem na temat jego uczuć, emocji. Link poniżej:https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=yBA7VeuW-9I&fbclid=IwAR1nWb_hp3NM4GyEAdBhWbNnL1oHG3ktLoY1evT-yStXFgDWb9rJ-L5XjgI&app=desktop
  2. „Wesołe i smutne chwile” – rozwijanie umiejętności rozumienia własnych uczuć. Rodzic rozmawia z dzieckiem o sytuacjach, które wzbudzają skrajnie różne emocje: radość i smutek. Dzieci dzielą się własnymi doświadczeniami z rodzicem. Określają, który emotikon oznacza radość, a który smutek.
    Rodzic zaczyna zdania: Jestem smutny (-a), gdy…/ Jestem wesoły (-a), gdy… i podaje dziecku piłkę/misia. Dziecko po otrzymaniu zabawki, kończy zdanie.
  3. „Kolorowe emocje” – dzieci zamalowują powierzchnię kartki. Kartkę składają na pół wzdłuż krótkiej krawędzi, a następnie sklejają ją tak, aby mogły wsunąć dłonie do środka. Rodzic pomaga dziecku. Dzieci kolorują wesołymi kolorami jedną stronę, a smutnymi drugą stronę kartki. Podczas pracy rodzic rozmawia z dzieckiem na temat jego wyborów. Dzieci mogą kolorować, rysować kreski, esy-floresy, zygzaki. Na stronę wesołą naklejają uśmiechniętą buźkę, a na smutną – smutną buźkę.
  4. ” Smutni i weseli” – zabawa ruchowa, reagowanie na zmianę tempa w muzyce, wyrażanie ciałem, tańcem nastroju muzycznego.  Link poniżej:https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y
  5.  „Jeśli jesteś dziś szczęśliwy” – zabawa naśladowcza do muzyki. Link poniżejhttps://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4
  6. Co się wydarzyło w Pluszątkowie – doskonalenie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu opowiadania. Rodzic opowiada dziecku historię na podstawie tekstu M. Rosińskiej, animując odpowiednio pluszowymi zabawkami: myszką, kotkiem, pieskiem, prosiaczkiem, misiem.
    Tekst opowiadania: M. Rosińska_Co się wydarzyło w Pluszątkowie_opowiadanie