Propozycja dla Pszczółek

Kalendarz pogody

1. „Ukryta pogoda” – zabawa dydaktyczna połączona z ćwiczeniami oddechowymi. Dziecko siedzi przy stole/na dywanie. Przed nim 4 tacki z kaszą manna. Rodzic prosi dzieci, by delikatnie zdmuchnęły kaszę – w ten sposób odkrywają obrazki: słońce, chmurę z deszczem, wiatr, śnieg. Następnie dziecko podaje nazwę odkrytego obrazka sylabami: SŁOŃ-CE, ŚNIEG, CHMU-RA, DESZCZ. – symbole pogodowe w pliku poniżej (tygodniowy kalendarz pogody)

2. „Kalendarz pogody” – zabawa dydaktyczna, rodzic wyjaśnia co to znaczy kalendarz pogody. Następnie prosi dziecko, aby spojrzało przez okno i powiedziało, jaka jest pogoda na dworze. Dziecko wybiera symbole pogodowe i przykleja je przy danym dniu tygodnia, np. dzisiaj jest piątek i świeci słońce, na niebie nie ma chmur. Dziecko prowadzi obserwacje pogody przez cały kolejny tydzień.
Tygodniowy-kalendarz-pogodowy

3. „Co zniknęło” – ćwiczenie trwałości i koncentracji. Dziecko siedzi na dywanie, rodzic rozkłada 4 symbole pogody. Wskazuje kolejne obrazki, a dziecko podaje ich nazwy. Po kilku powtórzeniach dziecko zamyka oczy, a rodzic zabiera jeden obrazek. Dziecko odgaduje, który obrazek zniknął – co na nim było, jaką pogodę oznaczał. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

4. Propozycja pracy plastycznej:
„Tęcza” – wyklejanie plasteliną tęczy – plik do druku: tęcza
„Bocian” – do wykonania bociana potrzebne będą: okrągłe waciki, patyczek, czerwona farba, czerwona i czarna kartka techniczna, klej, nożyczki