1. „Jak się dzisiaj czujesz?” – próby opowadania o swoich emocjach, uczuciach. Dziecko opowiada o tym jak się dzisiaj czuje i dlaczego na podstawie karty pracy: Jak się dzisiaj czujesz
  2. Utrwalenie tańca:

    Interpretacja ruchowa:
    https://www.youtube.com/watch?v=eu2dNnAQx24

  3.  „Gdy ci smutno…” –  wysłuchanie i analiza treści wiersza. Rodzic czyta wiersz.
    Gdy Ci smutno… ( D. Niemiec)
    Gdy ci smutno, gdy ci źle,
    przyjaciel zawsze wesprze cię.
    On cię przytuli, otrze z twarzy łzy.
    Pomoże nawet wtedy, gdy
    nie wie do końca, skąd ten smutek w tobie,
    lecz razem dacie z nim radę sobie.
    Bo wasze serca czują tak samo,
    a to właśnie kiedyś empatią nazywano.

    Pytania do treści utworu: Dlaczego można się smucić? Kto może pomóc, gdy jest smutno? W jaki sposób może pomóc przyjaciel, jak może wesprzeć? Co to jest empatia?

  4.  „ Jak pomóc? – ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi. Pokazujemy kolejno obrazki prezentujące różne sytuacje, w których komuś jest smutno ( dziecko wybiera smutną buzię) Następnie zastanawia się i mówi jak może komuś pomóc w danej sytuacji – wybiera buzię wesołą, uśmiechniętą.
  5. „ Giganty i krasnoludki” – zabawa ruchowa. Dziecko leży na plecach – zamienia się w „ giganta”, czyli rozciąga się, starając się zająć jak najwięcej miejsca. Potem zmienia się w „krasnoludka” , czyli kuli się jak najmocniej, aby zajmować jak najmniej miejsca.
  6. Propozycja pracy plastycznej  „Plamoemocje” – stworki powstają poprzez rozdmuchiwanie przez słomkę kolorowych plam z farb. To świetne ćwiczenie oddechowe i rozwijające. 😉