- „Jak się dzisiaj czujesz?” – próby opowadania o swoich emocjach, uczuciach. Dziecko opowiada o tym jak się dzisiaj czuje i dlaczego na podstawie karty pracy: Jak się dzisiaj czujesz
- Utrwalenie tańca:
Interpretacja ruchowa:
https://www.youtube.com/watch?v=eu2dNnAQx24 - „Gdy ci smutno…” – wysłuchanie i analiza treści wiersza. Rodzic czyta wiersz.
Gdy Ci smutno… ( D. Niemiec)
Gdy ci smutno, gdy ci źle,
przyjaciel zawsze wesprze cię.
On cię przytuli, otrze z twarzy łzy.
Pomoże nawet wtedy, gdy
nie wie do końca, skąd ten smutek w tobie,
lecz razem dacie z nim radę sobie.
Bo wasze serca czują tak samo,
a to właśnie kiedyś empatią nazywano.Pytania do treści utworu: Dlaczego można się smucić? Kto może pomóc, gdy jest smutno? W jaki sposób może pomóc przyjaciel, jak może wesprzeć? Co to jest empatia?
- „ Jak pomóc? – ćwiczenia w budowaniu wypowiedzi. Pokazujemy kolejno obrazki prezentujące różne sytuacje, w których komuś jest smutno ( dziecko wybiera smutną buzię) Następnie zastanawia się i mówi jak może komuś pomóc w danej sytuacji – wybiera buzię wesołą, uśmiechniętą.
- „ Giganty i krasnoludki” – zabawa ruchowa. Dziecko leży na plecach – zamienia się w „ giganta”, czyli rozciąga się, starając się zająć jak najwięcej miejsca. Potem zmienia się w „krasnoludka” , czyli kuli się jak najmocniej, aby zajmować jak najmniej miejsca.
- Propozycja pracy plastycznej „Plamoemocje” – stworki powstają poprzez rozdmuchiwanie przez słomkę kolorowych plam z farb. To świetne ćwiczenie oddechowe i rozwijające. 😉