Propozycja dla Pszczółek na czwartek
  1. Zabawy ruchowe:
    „Spacer z mamą” – dwie osoby, jedna z nich to mama, a druga to dziecko – trzymają się za ręce i maszerują. Osoba, która jest dzieckiem kuca. Następnie następuje zamiana ról.
    „Piłka do koszyka” – zabawa z elementem rzutu i celowania. Dziecko maszeruje wkoło koszyka, w dłoniach ma worek (np. ryżu). Dziecko nakłada worek na głowę i maszeruje wkoło w pełnym wyproście. Na znak rodzica ustawia się twarzą do koszyka.
    „Rzuć woreczkiem z daleka,
    kosz na woreczek już czeka.”
    Dziecko celuje do kosza. Następnie rodzic mówi: Po woreczek idzie ten, kto ma siostrę/brata/spódniczkę/ lubi kisiel/ mamę o imieniu Ewelina itp.
    „Pilnujemy piłeczkę” – zabawa zespołowa z rodzicami, ćwiczenia oddechowe. Dziecko siedzi przy stoliku, ręce trzymają na kolanach, na stole leży piłeczka. Zadaniem dziecka jest poruszać ją za pomocą dmuchania tak, żeby nie spadła na podłogę.
  2. Poznawanie znaczenia słowa święto. Odnajdywanie w kalendarzu Dnia Matki i Dnia Ojca.
    Potrzebujemy:Kalendarze różnego typu, np.: ścienne, biurkowe, kieszonkowe.

    • Rodzic pyta dzieci, co według nich znaczy słowo święto.
    • Dzieci swobodnie wypowiadają się na temat znaczenia tego słowa.
    • Następnie Rodzic pokazuje dzieciom różnego rodzaju kalendarze, np.: ścienne, biurkowe, kieszonkowe itd.
    • Dzieci przeglądają kalendarze, odnajdują daty oznaczone czerwonym kolorem.
    • Rodzic odczytuje nazwy świąt. Zwraca uwagę na występujące w ciągu roku święta członków rodziny, które nie są oznaczone na czerwono.
    • Wyszukuje dni urodzin swoich dzieci.
    • Następnie pyta, jakie święto się zbliża. Wskazuje daty ustalone na święto mamy i święto taty.
    • Pyta, w jaki sposób dzieci mogą podziękować rodzicom za ich miłość i opiekę.
    • Informuje, że choć święto mamy i święto taty przypadają w różnych miesiącach, dzieci w przedszkolu zawsze organizują dla mamy i taty jedną uroczystość.
  3.  „Kwiat z dłoni” – przeliczanie w zakresie 1-5, rozwijanie ekspresji poprzez nadawanie nowego znaczenia przedmiotom. Dziecko siada do stolika, przed nim znajdują się wycięte dłonie z papieru, kwiaty , klej, kredki, listki. Dziecko przelicza swoje palce u jednej dłoni i u drugiej, następnie przelicza palce papierowych dłoni. nakleja dłonie na karton, na każdym palcu nakleja kwiat. Rodzic pyta: Z ilu kwiatów masz bukiet? Dziecko ozdabia kwiaty listkami i kokardą.
  4. „Kto jest z nami w rodzinie” – zauważanie fizycznych podobieństw, klasyfikacja ze względu na wspólną cechę. Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki, podczas pauzy kuca. Rodzic prosi, aby wstało dziecko jeśli ma, np. niebieskie oczy jak mama/ długie włosy jak mama/ brązowe włosy jak tata/ lubi kolor niebieski jak tata. Następnie na środku podłogi leżą trzy obręcze wykonane np. ze skakanki. W środku znajdują się figury geometryczne: koła, trójkąty, kwadraty różnej wielkości w podstawowych kolorach. Rodzic mówi, że obręcze to domki trzech rodzin: Kwadratowatych, Kołowatych i Trójkątowiczów (jeśli nazwy rodzin są dla dzieci niezrozumiałe mówimy o rodzinie kwadratów, trójkątów i kół). Dziecko segreguje figury, rodzic zwraca uwagę na podobieństwo kształtów. Następnie prosi dziecko, aby ułożyło w obręczach inne rodzinki, np. Niebieskich, Żółtych, Czerwonych. Pyta: Co to znaczy, że jesteśmy do siebie podobni? Do kogo najbardziej możemy być podobni?

  5. „Rodzina”- nauka wierszyka. Rozwijanie pamięci
    Dom to przede wszystkim rodzina, a więc uczymy się krótkiego wierszyka o rodzinie wykorzystując palce dłoni:
    Ten pierwszy to Dziadziuś, (kciuk)
    tuż obok Babunia. (wskazujący)
    Największy to Tatuś, (środkowy)
    a przy nim mamusia. (serdeczny)
    A to ja dziecina mała, (mały)i to jest rodzinka,moja ręka cała.
  6. Usprawnianie percepcji wzrokowej – zadaniem dzieci jest ułożenie puzzli, które mają w domu.