Propozycja na dziś dla Pszczółek


Proszę pooglądać z dziećmi ilustracje dotyczące wiosennych porządków w ogrodzie. Porozmawiać z dziećmi o tym, co widzą na ilustracjach. Nazwać narzędzia ogrodnicze oraz czynności, np. kopiemy łopatą, grabimy grabkami, siejemy nasiona, następnie pielęgnujemy (podlewamy konewką, pielimy haczką/widłami), czekamy aż roślinki urosną i zakwitną, na koniec możemy cieszyć się ich pięknem.

Proponuję naukę piosenki „Pan ogrodnik”.

Etapy nauki piosenki:
1. Odsłuchanie całego utworu.
2. Zabawa ruchowa przy piosence. Propozycja: interpretacja ruchowa tekstu piosenki, np. naśladowanie pracy ogrodnika, w czasie pauzy dziecko zastyga w bezruchu.
3. Próba zaśpiewania pierwszej zwrotki i refrenu.

„Pan ogrodnik”
1. Przyleciała biedroneczka (biegamy w dowolnym kierunku, naśladując fruwającą biedronkę)
do naszego ogródeczka.
Siadła na gałązce i tak obserwuje, (zatrzymujemy się, dłoń przyłożona do czoła (daszek) – obserwujemy)
jak ciężko pan ogrodnik od rana pracuje.

Ref.: I łopatą kopie, kopie, kopie. (naśladujemy kopanie łopatą)
I grabiami grabi, grabi, grabi. (naśladujemy grabienie)
I nasionka sieje, sieje, sieje. (naśladujemy sianie)
I grządki podlewa, i podlewa. (naśladujemy podlewanie)
I słucha jak mu ptaszek swą piosenkę śpiewa. (dłoń przy uchu – nasłuchujemy)

Dla chętnych proponuję również kolorowanki do wyboru na cały tydzień: