Rozwijanie mowy i myślenia:
1. Przyjrzyjcie się ilustracjom, a następnie opowiedzcie co przedstawiają 😉 —> Wielkanoc – historyjka obrazkow
2. „Wielkanocne zwierzątka” – rozwiązywanie zagadek słownych.
Dziecko słucha czytanych przez rodzica zagadek o różnych zwierzętach, a następnie na podstawie opisu odgaduje, o jakie zwierzę chodzi. Odpowiedź sprawdza na obrazku. Po rozwiązaniu zagadki dziecko określa czy to zwierzę jest symbolem Wielkanocy, czy nie.
Zagadki i obrazki potrzebne do przeprowadzenia zabawy przesyłam w załączeniu. —> Wielkanocne-zwierzęta-zagadki
3. Praca plastyczna:
BĘDZIE NAM POTRZEBNE: kubek biały plastikowy, biały blok techniczny, blok z kolorowymi kartkami, taśma klejąca, klej, taśma dwustronnie klejąca, marker czarny/ mazak, wata/gaza, rzeżucha.
Wykonanie pracy krok po kroku:
1. Rodzic na białym bloku technicznym rysuje dwa długie i chude owale uszy. Dziecko wycina je. Na różowej kartce rodzic rysuje dwa mniejsze owale. Dziecko ma za zadanie je wyciąć i przykleić je wewnątrz tych wyciętych z białego kartki.( jeśli nie macie różowego koloru kartki to zaznaczcie na białych uszach dziecku gdzie ma pokolorować różową kredką bądź mazakiem).
2. Po wyschnięciu kleju przyklejamy uszy z tyłu taśmą klejącą.
3. Na czarnej bądź białej kartce rysujemy paski około 2 cm na wąsy od zajączka. Dziecko wycina je i przykleja na taśmę dwustronną znajdującą się na środku kubka (ze strony przeciwnej niż uszy).
4. Z różowej kartki rysujemy trójkąt zaokrąglony na końcach(będzie to nosek zajączka), a dziecko wycina. Nosek przykleja go wierzchołkiem do dołu na środku wąsów z pasków.
6. U góry dziecko rysuje markerem bądź mazakiem oczy oraz pyszczek zajączkowi .
7. Na koniec wypychamy kubek watą/gazą i rozprowadzamy równomiernie nasiona rzeżuchy.
Wersja bez waty i rzeżuchy:
Dla chętnych i tych co posiadają drukarkę poniżej wszystkie elementy zajączka: