- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (wg K. Wlaźnik):
– „Rakieta” – dziecko naśladuje start rakiety; dziecko stojąc wolno klaszcze i tupie nogami jednocześnie pochylając się w prawo potem w lewo. Następnie wszystkie te czynności wykonuje coraz szybciej. Obraca się. Szybko uderza dłońmi w kolana, naśladuje dźwięk silników zataczając prawą a następnie lewą dłonią koła przed nosem. Podskakują unosząc ręce.
– „Planety” – rytmiczne poruszanie się do dowolnej muzyki, np. Ufoludek. Dziecko wyobraża sobie, że doleciało na inną planetę. Gdy piosenka ucichnie dziecko podchodzi do rodzica/ rodzeństwa i wymyśla powitalny gest.
– „Orbity” – tor przeszkód z elementami gimnastycznymi wykony przez dzieci z przedmiotów znajdujących się w domu.
– „Powrót na ziemię” – ćwiczenie na materacu/kocyku/macie. Dziecko kładzie się na plecach, ręce unosi nad głowę i próbuje podnieść się do pozycji stojącej nie podpierając się rękoma. - Co to znaczy dbać o środowisko? – zabawa w kończenie zdania. Rodzic wypowiada zdanie, a dziecko próbuje je dokończyć: Dbać o środowisko to znaczy…,
Można wspomóc się zdjęciami z poniedziałku :Przyjrzyj się zdjęciom – Natura czy człowiek - „Sekwencje” – zabawa dydaktyczna, odwzorowywanie sekwencji, kontynuowanie rytmu z figur geometrycznych.
– Kładziemy przed dzieckiem jeden z pasków z sekwencjami, zadaniem dziecka jest poprawnie odwzorować sekwencję pod spodem.
– Jako kolejne – pracując z tym samym paskiem, zadaniem dziecka jest kontynuowanie sekwencji.
– Pokazujemy dziecku pasek z figurami i prosimy, aby zapamiętało kolejność. Następnie odwracamy pasek figurami do dołu, a zadaniem dziecka jest odtworzenie układu z pamięci.
– Dajemy dziecku wszystkie figury geometryczne i prosimy aby zbudowało…co nam tylko przyjdzie do głowy 😉
– Kartka, kredki i do dzieła: rysujemy linie na kartce tworząc planszę do układanki typu łączenie cech.