1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  (wg K. Wlaźnik):
    – „Rakieta” – dziecko naśladuje start rakiety; dziecko stojąc wolno klaszcze i tupie nogami jednocześnie pochylając się w prawo potem  w lewo. Następnie wszystkie te czynności wykonuje coraz szybciej. Obraca się. Szybko uderza dłońmi w kolana, naśladuje dźwięk silników zataczając prawą a następnie lewą dłonią koła przed nosem. Podskakują unosząc ręce.
    – „Planety” – rytmiczne poruszanie się do dowolnej muzyki, np. Ufoludek. Dziecko wyobraża sobie, że doleciało na inną planetę. Gdy piosenka ucichnie dziecko podchodzi do rodzica/ rodzeństwa i wymyśla powitalny gest.
    – „Orbity” – tor przeszkód z elementami gimnastycznymi wykony przez dzieci z przedmiotów znajdujących się w domu.
    – „Powrót na ziemię” – ćwiczenie na materacu/kocyku/macie. Dziecko kładzie się na plecach, ręce unosi nad głowę i próbuje podnieść się do pozycji stojącej nie podpierając się rękoma.
  2. Co to znaczy dbać o środowisko? – zabawa w kończenie zdania. Rodzic wypowiada zdanie, a dziecko próbuje je dokończyć: Dbać o środowisko to znaczy…,
    Można wspomóc się zdjęciami z poniedziałku :Przyjrzyj się zdjęciom – Natura czy człowiek

  3. „Sekwencje” – zabawa dydaktyczna, odwzorowywanie sekwencji, kontynuowanie rytmu z figur geometrycznych.
    – Kładziemy przed dzieckiem jeden z pasków z sekwencjami, zadaniem dziecka jest poprawnie odwzorować sekwencję pod spodem.

    – Jako kolejne – pracując z tym samym paskiem, zadaniem dziecka jest kontynuowanie sekwencji.
    – Pokazujemy dziecku pasek z figurami i prosimy, aby zapamiętało kolejność. Następnie odwracamy pasek figurami do dołu, a zadaniem dziecka jest odtworzenie układu z pamięci.

    –  Dajemy dziecku wszystkie figury geometryczne i prosimy aby zbudowało…co nam tylko przyjdzie do głowy 😉

    – Kartka, kredki i do dzieła: rysujemy linie na kartce tworząc planszę do układanki typu łączenie cech.