- ,,Co robią latem dni tygodnia’’ – słuchanie i rozmowa na temat wiersza G.Lech. Zadanie pytań dziecku: – Jaka pora roku już nadeszła? – O co zapytał swoje dni Tydzień? – Co zrobił i odpowiedział poniedziałek? – Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia? -Co Ty lubisz robić latem? -Co robisz najczęściej w poniedziałek, sobotę i niedzielę? -Ile dni wchodzi w skład tygodnia?Co robią latem dni tygodnia? G. Lech– Co wy na to, że już lato?
Tydzień swoje dni zapytał.
Poniedziałek zsiadł z roweru.
– Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek książkę czytał właśnie.
Mruknął tylko: – Lubię baśnie!
Latawca puszczała środa,
Bo piękna była pogoda.
Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluje,
Jak się świetnie w lesie czuję.
Piątek tylko machnął ręką:
– Chciałbym zagrać, lecz nieprędko.
Znajdę gracza w tym upale.
Szachów nie otwieram wcale.
– A Sobota? – Cóż mam rzec.
Niosę piłkę, dziś gram mecz.
– Czy Niedziela coś dopowie?
Nie dopowie, bo jest w kinie.
Ma animowanym filmie.
A czy film ten był o lecie,
W poniedziałek się dowiecie. - Sylabowanie – narysuj pod każdym obrazkiem tyle kropek ile słyszysz sylab.
Sylabowanie – karta pracy - Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu. Zabawa Dokończ zdania. Rodzic rozpoczyna zdania, a dzieci siedzące w kole kolejno je kończą. Np.: W przedszkolu lubiłem/ lubiłam… W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… W przedszkolu czułem się/czułam się… Wypowiadanie się dzieci na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.
- Poznanie właściwości piasku. Podczas zabawy na podwórku, placu zabaw zbadaj piasek. Jaki jest (sypki, gruby, drobny, twardy, miękki) ? Jak wygląda? Jaki ma kolor? Zastanów się do czego jest wykorzystywany?