1. ,,Co robią latem dni tygodnia’’ – słuchanie i rozmowa na temat wiersza G.Lech. Zadanie pytań dziecku: – Jaka pora roku już nadeszła? – O co zapytał swoje dni Tydzień? – Co zrobił i odpowiedział poniedziałek? – Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia? -Co Ty lubisz robić latem? -Co robisz najczęściej w poniedziałek, sobotę i niedzielę? -Ile dni wchodzi w skład tygodnia?Co robią latem dni tygodnia? G. Lech– Co wy na to, że już lato?
    Tydzień swoje dni zapytał.
    Poniedziałek zsiadł z roweru.
    – Radość dla kolarzy wielu!
    Wtorek książkę czytał właśnie.
    Mruknął tylko: – Lubię baśnie!
    Latawca puszczała środa,
    Bo piękna była pogoda.
    Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluje,
    Jak się świetnie w lesie czuję.
    Piątek tylko machnął ręką:
    – Chciałbym zagrać, lecz nieprędko.
    Znajdę gracza w tym upale.
    Szachów nie otwieram wcale.
    – A Sobota? – Cóż mam rzec.
    Niosę piłkę, dziś gram mecz.
    – Czy Niedziela coś dopowie?
    Nie dopowie, bo jest w kinie.
    Ma animowanym filmie.
    A czy film ten był o lecie,
    W poniedziałek się dowiecie.
  2. Sylabowanie – narysuj pod każdym obrazkiem tyle kropek ile słyszysz sylab.
    Sylabowanie – karta pracy
  3. Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu. Zabawa Dokończ zdania. Rodzic rozpoczyna zdania, a dzieci siedzące w kole kolejno je kończą. Np.: W przedszkolu lubiłem/ lubiłam… W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… W przedszkolu czułem się/czułam się… Wypowiadanie się dzieci na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.
  4. Poznanie właściwości piasku. Podczas zabawy na podwórku, placu zabaw zbadaj piasek. Jaki jest (sypki, gruby, drobny, twardy, miękki) ? Jak wygląda? Jaki ma kolor? Zastanów się do czego jest wykorzystywany?