- „Co to?”– zagadka,
- A teraz bardzo uważnie obejrzycie filmik edukacyjny pt. Rady pana Śmietnika dla wszystkich dzieci. Zwróćcie uwagę jak segregujemy śmieci, co to jest recykling – spróbujcie odpowiedzieć na te pytania („Recykling”– burza mózgów): https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY
W razie potrzeby rodzic wyjaśnia, że recykling jest to zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz ilości odpadów, przetwarzanie odpadów na coś, co można ponownie wykorzystać.
Dla chętnych dzieci propozycja bajki do obejrzenia w wolnej chwili, np. w weekend: https://www.youtube.com/watch?v=w1WZaMvttjU„Jak segregujemy śmieci?” —> Segregacja śmieci – karta pracy, kolorowanka
„Co z tym zrobić?” – szukanie nowych zastosowań dla śmieci. Spróbujcie stworzyć zabawkę ekologiczną, np. gąsienica z zakrętek, smok z wytłoczek po jajkach.
3. Blok zajęć o emocjach – oburzenie. Zadaniem dzieci jest określenie jak czuł się rodzic, jaki był, jakie emocje mu towarzyszyły, gdy wypowiadał poniższe zdania.
Rodzic odczytuje zdania modulując głos, tak by czuć w nim było oburzenie:
– Jak można tak śmiecić!
– Tu jest okropnie brudno. Kto wyrzuca puszki do lasu?
– Czy ludzie nie wiedzą, że po swoich psach trzeba sprzątać?
– Naprawdę nie mogę tego znieść, gdy śmieci zamiast do kosza trafiają na ziemię.
– Czy tak trudno jest posegregować śmieci?