Propozycja dla Pszczółek

Zbliżają się święta majowe. Tak jak przyrodę należy szanować również symbole narodowe. Dlatego dziś proponuję naukę fragmentu wiersza „Polak mały” oraz film o Polskich Symbolach Narodowych

Wiersz: https://www.youtube.com/watch?v=SoVENmM_vJU

Wladysław Bełza
Katechizm polskiego dziecka.

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.
— Czem zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziécię.
— Coś jej winien?
— Oddać życie.Zmiana pierwszej strofki dla dziewczątek:— Kto ty jesteś?
— Polka mała.
— Jaki znak twój?
— Lilja biała.
itd.

Film: https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Propozycja pracy plastyczno-technicznej:
Zabawa kolorowym ryżem.
Warto wiedzieć: Taka zabawa wspaniale rozwija kreatywność u dzieci. Ćwiczy motorykę małą (sprawność manualną). Przesypywanie i zbieranie ziarenek ryżu jest nie lada wyzwaniem. Doskonali koncentrację, uwagę oraz kształtuje cierpliwość.
Potrzebne będą: ryż, barwniki spożywcze, spirytus, tektura, klej, szklana ozdobna butelka, taca.
Jak przygotować ryż: Odrobinę barwnika rozpuszczamy w wodzie i dodajemy kilka kropel spirytusu, po to aby ryż nie brudził rączek podczas zabawy. Do tak przygotowanych barwników wsypujemy ryż i czekamy około 30 minut, aż nabierze pięknych kolorów. Na koniec trzeba ryż bardzo dobrze wysuszyć, najlepiej całą noc. Zabarwiony ryż można wystawić również na słońce.

Flagę można wykonać również z:
– białych i czerwonych nakrętek przyklejonych na taśmę dwustronną do kartki technicznej;
– 6 rolek po papierze toaletowym przeciętych na pół (przez długość rolki), rolki malujemy farbami – białą i czerwoną, przyklejamy na taśmę dwustronną do kartki;
– 8 drewnianych patyczków pomalowanych biała i czerwoną farbą przyklejonych na taśmę dwustronną do kartki.

Każdy wykorzystany materiał do pracy plastycznej dzieci mogą przeliczyć, np. ile jest biały patyczków, a ile czerwonych itd., dzieci mogą rysować figury geometryczne palcem po ryżu.