„Polska to mój kraj”
Dzieci słuchają wiersza czytanego przez rodziców. Następnie po przeczytaniu wiersza, rodzic rozmawia z dzieckiem na jego temat oraz wyjaśnia słowa: ojczyzna, Wisła, kraina. Pyta: Co to znaczy, że jesteśmy Polakami i mówimy po polsku? Rodzic pokazuje dziecku, gdzie na mapie są: morze, góry, rzeka Wisła.
„Polska” R. Przymus
Polska – to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska – Ojczyzna…
Kraina, która się w sercu zaczyna.
„Znam mój kraj”- zabawa dydaktyczna. Dziecko otrzymuje fragmenty morza, gór, lasów, łąk. Z pomocą rodzica przykleja lub dopasowuje linią fragmenty na konturze. Kontur Polski
Piosenka do dzisiejszego tematu, utrwalająca informacje o Polsce. https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&feature=emb_title
Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej dziecka: puzzle online https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/228038-mapa-polski
Zagadki:
1. Pytanie nietrudne – to każdy przyzna: jak się nazywa twoja Ojczyzna? (POLSKA) |
2. Są wysokie, skaliste, pokryte lasami. Poznać je możemy wędrując szlakami. (GÓRY) |
3. Spokojne lub wzburzone, słona w nim woda, kąpiel w nim przyjemna gdy jest piękna pogoda. (MORZE) |
4. Jaki to ptak, zgodnie z obyczajem starym, zdobi polskie monety i polskie sztandary. (ORZEŁ) |
5. Biel na niej jest i czerwień, powiewa, gdy wiatr się zerwie. Wciągnięta na masztu szczyt, wisi od świtu po świt. (FLAGA POLSKI) |
Praca plastyczna:
malowanie farbami kwiecistej łąki. Kwiatki można wykonać przy pomocy widelca, odbijania dłoni lub palców. 😉