1.Rysowanie słoneczka.
Rodzice mówią wierszyk, a dzieci rysują słoneczko w powietrzu.
Rysujemy koło,
i je poprawiamy.
Kreseczki, promyczki,
i słoneczko mamy.
2. Ćwiczenia matematyczne ,,Chmury i słoneczko”.
Rodzic przygotowuje dwie kartki papieru w kolorze żółtym i niebieskim oraz sylwety – 4 chmur i 3 słoneczek.
Dzieci na niebieską kartkę układają sylwety chmurek, a na żółtą- sylwety słoneczek.Liczą sylwety na 1 i na 2 kartce. Pokazują na palcach ile jest chmurek, a ile słoneczek. Następnie wskazują kartkę, na której jest więcej elementów.
3. Rytmiczny podział słów za rodzicem.
Dzieci oglądają ilustracje i mówią co jest przedstawione na nich. Następnie rytmicznie dzielą słowa na sylaby za rodzicem , połączone z klaskaniem. Dzieci głośno liczą sylaby (ile jest klaśnięć) i podają liczbę.
- żaba ŻA – BA
- motyl MO – TYL
- pszczoła PSZCZO – ŁA
- ślimak ŚLI – MAK
- biedronka BIE – DRON – KA
- kwiaty KWIA – TY
4.Zabawa ruchowo– naśladowcza “Błyskawica, grzmot“.
„Deszczyk pada,deszczyk pada” – naśladujemy padający deszcz z góry na dół
„Wieje, wieje wiatr” – unosimy ręce wysoko do góry poruszając nimi w prawo i w lewo
,,Błyskawica” – klaśnięcie
,,grzmot” – tupnięcie nogą
błyskawica grzmot
a na niebie kolorowa tęcza – rysujemy tęczę oburącz z góry na dół
Błyskawica grzmot, błyskawica grzmot
a na niebie kolorowa tęcza.
5. Praca plastyczna ,, Majowe słońce”.
Zadanie polega na stworzeniu przez dziecko słońca z dostępnych w domu produktów, czy materiałów. Rodzice – w tym zadaniu pozwólcie dzieciom wykazać się twórczo.